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지난시즌에 비해 디지털 미디어에서 조회수가 17% 상승한 NBA

 
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Updated at 2020-10-17 05:40:44

The 19-20 NBA season set new records on digital media amid a dip in television ratings.

Total video views across the league’s digital platforms were up 17 percent compared to last season to reach 20 billion. 

There were one billion video views across all NBA digital platforms during the NBA finals, which saw the Los Angeles Lakers secure their 17th championship with a 4-2 series win over the Miami Heat.

The Finals had a 51 percent decline in 2020 compared to 2019 with the drop in part due to the glut of sports content.



NBA의 디지털 플랫폼의 총 조회수가 지난시즌 대비 17%가 상승한 200억뷰를 기록했고 이게 신기록이라고 하네요.

레이커스와 마이애미의 파이널로만 10억뷰를 기록했다고 합니다.

다만, 스포츠 컨텐츠의 과잉현상으로 파이널 TV 시청률은 지난시즌 대비 51% 감소했다네요.

https://basketball.realgm.com/wiretap/259917/NBAs-Digital-Media-Views-Up-17-Percent-During-19-20-Season-Compared-To-18-19


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Comment
Updated at 2020-10-17 15:02:14

케이블 시청률이 떨어져도 크게 걱정 하지 않는 이유입니다... 과거에 비해 다양한 플랫폼의 개발... 과거엔 매체의 다양성이 없었기에 TV집중되는 시청률이 이제는 NBA 자체앱, 유튜브, 트위치 등 많은 인터넷 플랫폼으로 분산되었죠... 그리고 인스타 팔로워만 봐도 NBA(5121만), NFL(1889만), MLB(675만), NHL(439만)... 다른 스포츠 리그를 가뿐히 누를 정도로 세계화에 성공... 과거랑 인기의 척도가 달라졌기에 케이블 시청률이 떨어진다고 크게 걱정 안됩니다

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